Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

βήμα-βήμα η κατασκευή του διπλού πέλεκι

  Θα σας παρουσιασω την κατασκευη ηλεκτρικης κιθαρας που ξεκινησα. Πρωτα για το σωμα κοληθηκαν 2 κομματια μαονι. Το σχεδιο το εφτιαξα στο autocad και το τυπωσα στον plotter σε κλιμακα 1:1. ετσι περασα το σχεδιο επανω στο μαονι και ξεκινησα να το κοβω. Ξεκινησα με την σεγα, μιας και η κορδελα μου ειχε κοπει.

Η σεγα ομως αφηνει σημαδια ειδικα στο συγκεκριμενο σχεδιο που εχει πολλα κλειστα σημεια. Επειτα ειπα να λειανω τα σημαδια απο την σεγα και την κορδελα στο spindle sander αλλα ειδα οτι αυτο θα μου επαιρνε μια ολοκληρη ζωη (το μαονι δεν τριβοταν με τιποτα).
Ετσι σκεφτηκα οτι δεν θα αποφυγω την δημιουργια template ωστε μετα να περασω με το router το σωμα μου για να φυγουν τα saw marks. Εκοψα λοιπων το σχημα σε ενα mdf με την κορδελα και το λειανα στο spindle sander. Τωρα ειμαστε ετοιμοι να περασουμε το σωμα μας με το router.



Για το μπρατσο επελεξα μαονι, μετα το πλανισμα ωστε να εχει τις πλευρες του ισιες ανοιξα το αυλακι για το truss rod. Μετα κολησα προσθετο ξυλο ωστε να κοψω το σχημα του headstock που ειχα σχεδιασει.


Για την ταστιερα επελεξα εβενο. Μετα απο περασμα στην πλανη, ξεκινησα το κοψιμο των ταστων. Ρυθμισα το στοπ στο πριονι ωστε το βαθος να ειναι οσο και το κατω μερος στο ταστο.


εχοντας ετοιμο το template το εβαλα επανω στο σωμα και με το ρουτερ 'ξυρισα' το σωμα. Μετα επανελαβα την διαδικασια χαμηλωνοντας το ρουτερ ωστε να κοψει και το υπολοιπο μερος του σωματος.


Επειτα παλι με το ρουτερ εφτιαξα τα τρια επιπεδα του πελεκι.
Στο μπρατσο τωρα αφου τοποθετησα το truss rod εβαλα επανω ταινια ωστε να μην περασει κολλα στο αυλακι απο το κολλημα της ταστιερας στο μπρατσο.
Επειτα χαραξα τις 2 πλευρες της ταστιερας και εκοψα κοντα στην γραμμη με την κορδελα.


Μετα στην πλανη περασα τις 2 πλευρες της ταστιερας ωστε να ειναι απολυτα ισιες και να συμπιμπτουν με τις γραμμες που ειχα σχεδιασει.
Η ταστιερα ειναι πλεον ετοιμη για κολλημα στο μπρατσο. Για να πιασει καλυτερα η κολλα, κανω μερικα χαραγματα με ενα ξυραφι.

Μετα βαζω κολλα στο μπρατσο και την ταστιερα και τα ενωνω βαζοντας πολλους σφηκτηρες ωστε να εφαρμοζεται πιεση σε ολη την ταστιερα. Για να κολλησει καλα το αφηνουμε 24 ωρες.

Μετα απο 24 ωρες εβγαλα τους σφηκτηρες απο την ταστιερα-μπρατσο και εκοψα με την κορδελα κοντα στην ευθεια της ταστιερας. Επειτα με το ρουτερ εφερα το μπρατσο ακριβως με την ταστιερα.
Με την πλανη χειρος κατεβασα το headstock στο επιθυμητο παχος. Μετα εκοψα το περιγραμμα του στην κορδελα.
Την ευθεια πλευρα του headstock την περασα στην πλανη, και τις υπολοιπες στο spindle sander.
Μετα εφαρμωσα το μπρατσο επανω στο σωμα και σημειωσα με μολυβι για να κοψω το neck pocket. Επειτα ανοιξα τις pickup cavities.








 
Συνεχιζω την κατασκευη διαμορφωνοντας το μπρατσο. Ειναι μια διαδικασια που μου αρεσει να την κανω χρησιμοποιωντας ρασπα.

Επειτα με γυαλοχαρτα λειανα ολες τις χαρακιες που αφησε η ρασπα.
Χρησιμοποιησα βαφη εμποτισμου και εδωσα μαυρο χρωμα στο μπρατσο.

Δεν μου αρεσε ομως, πολυ μαυριλα, και ετσι σκεφτηκα οτι στο σωμα θα χρησιμοποιησω μαυρο και στις ακρες του διπλου πελεκι ασημι. Ετσι μου ηρθε η ιδεα να κανω το μπρατσο ασημι.

Στο βιντεο που ακολουθει μπορειτε να δειτε πως εφτιαξα την κλαρα (inlay) απο ασετοπαστα στην εβενινη ταστιερα.


Στην συνεχεια εβαψα το σωμα μαυρο με ασημι στις ακρες του πέλεκι. Μετα την εφαρμογη του χρωματος, αρχισα να περναω τα πρωτα χερια βερνικι στο σωμα και το μπρατσο οπωε φαινεται και στις φωτογραφιες που ακολουθουν.









1 σχόλιο: